Perenner och lökväxter

Idag ska jag sätta frön, nämligen tomat plantor ska ja prova på för första gången!
kommer väl gå åt helvete för ja e inte den som sköter mina växter så bra,
dom blir rätt bortglömmda, trädgårdsmästare som man är o allt ! haha

Är så sugen på att köpa massa träd, buskar o perenner i år !
Har ju suttit o gjort växtbeställningar på jobbet flera veckor nu,
så d kliar i fingrarna ! gaaah
har mkt ideer för våran gård minsann :)

min trädgård kommer att gå i grönt, lime, vitt, rosa, lila, silver och vinrött/svart !

här e liiiiite inspirationsbilder :



Min favorit blomma !
Pion "Sarah Bernhardt"



Grönlilja



Krollilja



Tulpan "Black hero"



Alunrot "Black beauty"



Akleja "black barlow"



Akleja "Ruby port"



Astrantia major "Rubra"



Röllika



Funkior i olika färger



Lammöra "silver carpet"



Brudbröd "Plena"



Höstsilverax "Brunette"



Revsuga "Black scallop"



Stockros "Nigra"



Kirgislök "Purple sensation"



Ulleternell



Purpurklätt



Grek vädd


Kommentarer
Postat av: Anonym

gumman,det kommer att bli så fint!!!!lycka till,du fixar det säkert....kram

2010-04-06 @ 20:38:13
Postat av: Erica

fina blommor. diggar den första rosa o den tredje vita.. du måste ju fota din växtlighet(haha) sen när du är klar.

2010-04-06 @ 21:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback