Det är förjävla hemskt...

Igår när jag gick ut från min port så stod en gammal tant utanför
hon hade halkat på isen o stod där o grät :(
o bara 20 meter bort så stod d massa folk som höll på att flytta in
i porten bredvid. men ingen av dessa vuxna människor hade hjälp den gamla damen....!

det är så förjävla hemskt ! blir så arg när ja tänker på det så d börjar nästan tåra sig i ögonen...

jag hjälpte självklart tanten hem med sina väskor
var lessen att ja inte kunde hjälpa henne mer än så...
men hon tackade iaf för hjälpen
stackarn hade skadat sig i fotleden trodde hon :(

är det så här vi ska behandla våra gammla ?

jag hoppas jag kan ta hand mina föräldrar på bästa sätt den dagen
dom blir i den åldern så dom behöver min hjälp.
Lika bra som dom har tagit hand om mig under min uppväxt och vuxna liv.

det är skandal. många håller inte ens upp dörren för gamlingar me rullator....
Blir så lessen när ja tänker på människor i denna självupptagna världen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback