Ridtur i soligt höst väder :)

Efter praktiken idag så åkte jag till stallet för att ta hand om min
lilla gubbe :) Var ut på en promenad med han igår...
Det gick ju mindre bra ska ja säga!
Han var sååå pigg så han dansade o stegrade o hoppade
runt omkring mig mest hela tiden. O lätt o brottas me en häst
på 600 kg när man själv inte ens väger 50 kg, hehe

Så idag fick det bli en ridtur ! Var riktigt fint höstväder idag :)
Han var lika pigg idag som igår, det lilla puckot har bestämt
sig för att han e rädd för travhästar med sulky som springer
förbi han, så blev några stegringar o piruetter idag oxå!
Man kan inte tro att denna häst är så gammal som han är!
Hela 24 år (1 år äldre än mig,hehe), men han beter sig som
en unghäst mest hela tiden, o vilken energi o livs glädje han har :)


Tjango är ju eg halt, han skadade sig i transporten på väg hem
till Luleå i februari, men blev bra i benet i slutet på maj.
Tyvärr så fick han en rejäl spark första dagen på hans
trasiga framben, så under hela sommaren har han bara gått
i hagen o blivit tjockis. O än har inte skadan läkt :(

Men iom att han e gammal, så blir han bara stel av att gå o i hagen
o inte röra på sig. Så tänkte pröva nu o skritta han några veckor,
stretcha rejält efter ridning o linda benen under natten,
så får ja se om han blir bättre. Hoppas hoppas !!!

Nee nu ska ja gå o ta itu me min klädkammare, den ser förjävlig ut !!!
Sen blir d matlagning o en tur me Wilmis i skogen :)



Jag o min älskling sommaren 2007

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback