Mörbultad av 600 kg häst...

Mattes lilla pussgurka klämde mig i hagen igår :(
Nu var d ju inte meningen, men att bli fast klämd av en häst
som väger 600 kg är inte kul ska ja säga...

Han hade blivit lämnad ensam ute så var vild o galen då
ja skulle hämta han, o ja var oförsiktig så fick stå mitt kast.
Då huvudet är dumt får kroppen lida som d sägs.
Min armbåge fick iaf sig en rejäl törn, den blev mosad
mot en järngrind....ohh my G va ont d gjorde !

Sen efter ja satt in Tjango i boxen blev ja alldeles snurrig
o mådde dåligt, så var tvungen o sätta mig ner.
Tappade även hörseln, haha! Var nog för att d gjorde så
ont i armen, så kroppen fick sig en liten chock...

Hade ont hela kvällen men nu idag har d lagt sig,
är svullen o får ont då ja lyfter nånting men annars helt
okej :)



Jag får en puss av Tjango.
Min älskling skulle aldrig göra illa mig me mening,
för han tycker så mkt om sin matte:) hehe

Kommentarer
Postat av: jonathan

Jag gillar hästar men de gillar fan inte mig.. har blivit biten, trampad, klämd, avkastad och diverse incidenter.. Men skamm den som ger sig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback